הנשיא טראמפ על הפרת ההסכם מצד איראן: "משחקת באש"

שלמה ריזל No Comments on הנשיא טראמפ על הפרת ההסכם מצד איראן: "משחקת באש"

מזכיר המדינה האמריקני הגיב לפרסום האיראני על הגברת קצב העשרת האורניום בניגוד להסכם עם המעצמות ואמר: "איראן לעולם לא תורשה להעשיר אורניום ברמה כזו או אחרת"

12:41
28.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל השמיד עשרות רקטות שהיו מוכנות לשיגור לרחבי הארץ

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר הודעת איראן על הגברת קצב העשרת האורניום, ברמה שאסורה לה על פי ההסכם עם המעצמות. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מגיבעל הפרת איראן את הסכם הגרעין ואומר כי "טהראן משחקת באש".

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו אמר מוקדם יותר: "המשטר האיראני נקט בצעדים חדשים לקידום שאיפותיו הגרעיניות. שוב, המשטר משתמש בתוכנית הגרעין שלו כדי לסחוט את הקהילה הבינלאומית ולאיים על הביטחון האזורי. המממנת הראשית של הטרור בעולם לעולם לא תורשה להעשיר אורניום ברמה כזו או אחרת".

הבית הלבן יצא בהצהרה על ההפרה של אירן: "המשטר האיראני הגדיל את העשרת האורניום שלו היום. העשרה בכל רמה אפילו מתחת להסכם הגרעין היתה טעות. היו ספקות בטרם הושגה הסכמה כי היה ידוע שאיראן תפר את התנאים בסופו של דבר".

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'אווד זריף ניסה להרגיע את הרוחות ואמר: "לא הפרנו את הסכם הגרעין. ארצות הברית יצאה מההסכם, איפשרו למדינות האירופיות לענות לדרישות שלנו. באותה העת, שמרנו לעצמנו את הזכות לפעול".



0 תגובות